Cum Să Plimbi Bobul Cu Mai Multe Soiuri De Tomate

Tomate Inimă de Bou
A nul acesta am plimbat bobul cu mai multe  soiuri de tomate. Nu de alta dar ştiu că nu este bine să mergi pe o singură variantă sau la ghici când vine vorba despre înfiinţarea propriei grădini de legume.

Şi să no faci nici tu dacă vrei să nu îţi mănânci ficaţii cu nu ştiu ce soi de tomate sau alte legume aduse de pe meridianele lumii. Mai ales dacă nu le cunoşti talentele creşterii, dezvoltării şi fructificării sau rezistenţa la anumite boli care apar în grădină an de an.

Aşa că am priponit în glia strămoşescă  câteva soiuri de tomate destul de cunoscute pe la noi prin România.

Mai concret am mers pe varianta Inimă De Bou, Ghittia şi San Marzano. Trei soiuri de tomate care mai de care mai talentate şi mai vrednice la produs. La produs pagube nu la vre-un talent care să mă facă să mă îndrăgostesc de ele.

Nu e că am lăsat lucrurile aşa,

De regulă nu mă dau în vânt după poveşti, sunt mai conservator când vine vorba despre soiurile cu care vreau a plec la drum. Dacă aşa stau lucrurile, am pus la probe tomatele prezentate mai sus iar sloganul aprofundării în gândire şi risc a fost Cuvântul TEST.


Aşa că am riscat, le-am testat, le-am pus pe toate părţile, le-am verificat şi iată ce a ieşit.



Tomate San Marzano

Tomate Ghittia



Momentan este iarbă verde, vreau se văd cum stă treaba cu ele la maturitatea fiziologică. Să le văd coapte s-au gata de păşunat şi valorificat.

Emit pretenţii de la ele cumva. Asta pentru că nu pot spune că nu mi-am mâncat chinuri până am ajuns cu ele la acest stadiu. 


Mai ales că le-am pus pe tavă tot ce a vrut muşchii lor. Începând cu cele mai adevărate îngrăşaminte naturale, composturi, macerate şi alte ingrediente de genul acesta plus câteva îngrăşăminte foliare

Sa trecem în revistă câteva aspecte la care te rog să reflectezi cu atenţie dacă eşti unul dintre împătimiţii acestor nume celebre de tomate.

Află că rezistenţa la boli este destul de slabă şi trebuie să stai mai tot timpul cu parfumul pe ele. Se sucesc la secundă fetele. Nu dă Domnul o ploaie şi au luato deja pe arătură.

Frunzele se sucesc, se încreţesc iar o parte din flori ia contact cu pământul valvârtej şi uite cum eşti obligat să umblii la mufa cu bani.

Cum fungicidele sunt din ce în ce mai scumpe iar tu nu eşti obişnuit să ieşi prea des la cumpărături, exsistă riscul sa te laşi păgubaş, să-ţi scadă prompt moralul, să renunţi la tot ce înseamnă grădină, punând totul pe seama norocului şi a sorţii.

Încă se mai merge pe varianta "asta este" aşa a vrut Domnul, n-am ce sa fac. Ce ne dă el aia suportăm. Dacă esti o fire mai nervoasă cum sunt eu spre exemplu, vei zice, ducă-se dracu, nu-i un capăt de ţară, am halit destule de la viaţă o mai halesc şi pasta.

În fine tu să nu faci aşa, la mine este doar o secundă de rătăcire pasageră după care îmi revin imediat :)

Deci nu te îngrijora întrucât am preparat(selectat) o listă de fungicide care ar putea să te ajute cumva să le aduci la plan. Le-am încercat pe toate de-a lungul timpului şi am avut rezultate bune.

Iată lista:

Combate Putregaiul Cenuşiu La Tomate

  • Rovral
  • Sumilex
  • Folpan
  • Merpan
  • Captadin

Combate Mana Tomatelor

  • Ridomil cupru plus 45 Wp
  • Ridomil plus 48
  • Ridomil MZ 72
  • Sandofan C
  • Curzate Manox
  • Riposat M
  • Acrobat MZ

Combate Pătarea Brună A Frunzelor Sau Alternarioza
  • Rovral
  • Dithane M 45
  • Sancozeb
  • Vandozeb
  • Bravo 500

Fără nici un fel de golănie sau artificiu, te invit să foloseşti cât mai frecvent Turda Cupral(Piatra Vânătă). Nu sunt pus pe poveşti şi sincer îţi spun că zeama bordeleză făcută de tine din acest ingredient combate aproape toate bolile întâlnite frecvent la tomate.

Vorbesc de zeama bordeleză clasică, cea preparată de tine, nu cea care se găseşte la gata în comerţ. Nu am spus că nu este bună şi aceasta. Nu. Dar în comparaţie cu ce prepari tu e mult mai slabă.

Unii spun că este depaşită şi că nu are rost să te încurci cu ia. Nu este aşa. Povestea este alta.

Este că trebuie să aştepşi să se dizolve particula de cupru în apă. Ori asta durează mai mult de 48 de ore. După aceea să foloseşti pasta de var stins

Ce face varul? Fixează particula de cupru pe plantă. Asta face şi nimic altceva. Ori pentru asta trebuie să stingi varul să aştepti câteva zile să se aşeze şi aşa mai departe.

Câţi oameni crezi că au răbdare să facă acest lucru? Foarte puţini. Este mai lejer să intrii în magazin, să cumperi un pliculeţ cu fungicide, să-l introduci la vermorel şi să-l aplici pe tomate nu?

În fine, fiecare rămâne la varianta aleasă de el. Ţi-am sugerat o ideea, rămâne să calculezi singur dacă te pune sau nu pe avantaj.

Ideea era sa faci o treaba bună cu tomatele iar faptul ca este posibil să iei în calcul aceste sugestii nu m-ar mira deloc.

Până una alta aruncă o privire peste imagini, fă-ţi o idee şi urmeaza instructiunile :)

Succes! 

Un produs Blogger.