Tehnica Semănării Seminţelor Legumicole

Nu cu mult timp în urmă te învăţam cum să prepari o rasadniţă îngropată la baza solului într-un solar. Astăzi vreau să-ţi prezint câteva tehnici simple cu privire la semănarea seminţelor legumicole în vederea obţinerii materialului săditor. Iată despre ce este vorba: 

Primul pas a fost să înfiinţez o răsadniţă amplasată pe o platformă de gunoi cald. După cum observi am construito şi amplasato deasupra platformei, după care am introdus ingredientele stratului germinativ.


rasadnita amplasata pe straturi de gunoi cald

Pasul doi: După acest moment am trecut la marcarea rândurilor cu nivela de lemn, aşa cum vezi în această imagine.


marcarea randurilor cu nivela

Apoi, am început operaţia de semănare a seminţelor de tomate pe rânduri.



semanarea semintelor pe randuri

Pot spune că a fost o plăcere pentru mine să semăn sămânţa bob cu bob.

semanarea semintelor in strat bob cu bob

Am semănat seminţele individual, fiecare sămânţă în parte. Distanţa între seminţe pe rând 2 cm iar între rânduri 7-8 cm.
semanarea semintelor din 2 in 2 cm pe pe randuri

După ce am semănat, am astupat rândurile cu un strat subțire de mraniță, am tasat frumos şi ce crezi că am făcut? Am pus la fiert un ceaun cu apă, am încălzit apa la 25°C şi am udat patul germinativ proaspăt semănat.

ceaun cu apa incalzita la 25 de grade celsius

După ce am udat tot patul germinativ cu cantităţi moderate de apă, 5-6 l/m², am astupat răsadniţa ca să nu îşi piardă căldura şi am terminat cu semănatul seminţelor. 

Am aşteptat 6 zile, după care am controlat răsadniţa să văd ce s-a întâmplat. Surpriză. Frumoasele mele răsaduri şi-au făcut apariţia, au răsărit.

rasaarirea plantelor legumicole in stratul germinativ


De acum înainte nu rămâne decât să le îngrijesc cu drag până la strămutarea lor în grădină. Urmează acest exemplu şi cu siguranţă vei reuşii şi tu. Dacă ți-a plăcut distribuie mai departe și nu uita să te abonezi la feedul de site.

Comentarii

  1. Buna ziua. Multumesc pentru informatii. La ce data ati infiintat rasadnita?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rasadnita am infiintato pe data de 20 februarie, incepand cu platforma de gunoi cald, montarea tocurilor si introducerea ingredientelor ce formeaza stratul germinativ. Am asteptat timp de cateva zile, dupa care am semanat.

      Ștergere
  2. Si pentru mine a fost o placere imensa sa pun saminta cu saminta in tavitele alveolare. Multi imi spuneau ca n-ar putea avea rabdare sa faca asa ceva, dar eu cred ca, in zilele reci de februarie-martie este o activitate extraordinara! Iar gandul ca asa dai nastere unor noi vieti, iti da toata rabdarea de care ai nevoie!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum se face copilirea si defolierea ardeiului

Cum Se Face Răsadniţa Îngropată La Baza Solului În Interiorul Solarului

Cum Se Cultivă Varza De Toamnă