Despre Cele Mai Profitabile Culturi De Vinete

vinete pentru consum pana corbului

În acest articol vei afla cum, când, unde, cui și ce fructe de pătlăgele vinete să vinzi încât la final sa spui ca a meritat. Vei afla că nu volumul sau greutatea fructelor de vinete este cea care îţi va genera un eventual profit, ci calitatea, gustul şi aspectul acestora. 

De ce nu se vând legumele? 
În cele mai multe cazuri nu se vând pentru că;
  • nu arată suficient de bine încât să atragă ca să fie cumpărate; 
  • nu au un gust plăcut; 
  • preţul exagerat de mare depăşeşte de cele mai multe ori aşteptările consumatorului. 
  • nu se vând pentru că s-a ales cel mai nepotrivit moment de desfacere, prea devreme sau prea târziu, când fructele de vinete nu mai prezintă interes:
  • nu se vând pentru ca alegerea punctelor de desfacere este una ineficientă, lipsa vadului de vânzare. 
Aş putea enumera mai multe aspecte dar momentan le-am prezentat pe cele mai importante. Cu siguranţă vom discuta şi despre acestea pe parcursul discuţiei noastre. 

Cum trebuie să arate vinetele? 

Ca să vinzi trebuie să atragă ca un magnet și să îndeplinească anumite condiții;
  • să aibă aspect plăcut;
  • să fie cât mai subţirii; 
  • să aibă seminţe puține iar pulpa să fie cât mai cărnoasă. 
În principiu acestea sunt calităţile ce trebuie să le îndeplinească fructele de vinete. 

Cum nu trebuie să fie o vânată

Să nu fie diformă, groasă şi cu multe seminţe. Aceste soiuri nu va atrage clientul niciodată. Vânzările unui astfel de produs sunt de regulă extrem de scăzute. 

Cui vinzi fructele de pătlagele vinete? 

Celor care  le place să consume astfel de fructe iar ca să vinzi vei ține cont de pretenţia clientului tău, de ce îi place lui să consume, ci nu de ce iti place ție. Acesta trebuie să fie primul aspect când faci o cultura de vinete.

Dacă nu gândești așa, spiritul grădinarului autentic nu este și nu va fi niciodată în tine. Nu faci grădina după urechea altora sau pentru tine. O faci pentru alţii, pentru cei care vor cumpăra de la tine.

Aşa vei face şi cu vinetele tale de acum înainte. Reflectează la pretenţia clienților tăi, câștigă-le încrederea, atrage-i de partea ta și te asigur că vei face mulți bani cu vinetele tale. 

Ia în calcul și competiția  

Cine face cărţile pe piaţa legumelor? Cine va fi cel care va vinde toate vinetele? Tu sau cei care au intrat în competiţie cu tine? Cine stabileşte acest lucru? Să fie preţul produsului? 

Nu cred. Preţul produsului legumicol este discutabil. O discuţie asupra preţului poate avea loc numai dacă produsul prezintă interes iar ca să vinzi trebuie să fie unul accesibil, prin contrastat unul mai mic decât cel pe care îl practică competitia. 

Evident, interesul tău este să vinzi și să atragi clientul de partea ta, dar numai dacă ai cum și cu ce. Te încadrezi cu fructele de vinete în acest tipar? Dacă da este perfect, dacă nu este cum e mai rău pentru tine. 

Îmi vine greu să-ţi spun aceste cuvinte, pentru că sunt grădinar ca şi tine și ştiu cât de mult ai muncit să produci aceste legume. Lucrurile au luat o întorsătură nepotrivită, care nu te avantajează deloc. 
Şi totul pleacă de la alegerea nepotrivită pe care ai făcut-o. 

Ai înfiinţat cultura de vinete, fără să ţi cont de pretenţia celui care urma să vină sa cumpere de la tine. Practic ai făcut-o pentru tine, iar acum eşti pus în postura să rămâi cu marfa nevândută. 

Ce soiuri de vinete să vinzi

Ca să stai liniștit și să vinzi am căutat pentru tine un un soi de vinete care se vând foarte bine. Acesta este Pana corbului. Aceste vinete sunt lungi și subțiri, cărnoase și dulci, extrem de căutate în sezonul de toamnă, când toată lumea prepară zacuscă pentru consumul de iarnă. Ți-l recomand cu toată plăcerea. 

Să presupunem că ai înfiinţat cultura de vinete cu soiul recomandat de mine. Pentru mulţi grădinari probabil că va fi o noutate dar nu și pentru clienți. Aceştia cunosc produsul legumicol destul de bine iar ca să întăresc mai mult ideea, întrebarea in pieţele de desfacere, cel puțin anul acesta a sunat cam aşa: 

Se mai găsesc vinete lungi și subțiri? 

Cine să dea răspunsul clienţilor, nimeni normal. Asta pentru că nu s-a cultivat, s-a mes pe alte soiuri, mai robuste, considerându-se că tot ce este mare şi gros atârnă la cântar, si se va vinde bine. Ceea ce este total fals. 

Clientul este selectiv când vine vorba de zacuscă, calitatea fructelor trebuie să fie ireproșabilă, iar ca să fie așa fructele de vinete trebuie să îndeplinească câteva condiții;
  • să fie cât mai subțiri ca să fie coapte uşor, pe toate părţile;
  • fără semințe încât zacusca să iasă de calitate, nu seminţe vrea clientul tău, vrea o pulpă curată cu foarte puține seminţe; 
  • consistenţa pulpei să aibă cât mai puține fibre lemnoase, dovadă că nu vindem lemne la lume, acest lucru îl fac pădurarii nu grădinarii. 
Astfel, reflectează la cele pezentate şi alege soiuri de calitate care să dea bine pe piaţă. Trebuie să şti că potenţialii tăi clienţi sunt selectivi si pretenţioşi iar relatia ta cu ei trebuie sa fie una impecabila. 

Ce mai poţi face pentru clientul tău? 

Asigură-te că marfa luată de la tine la pus pe avantaj iar calitatea produsului tău l-a uimit total. 

Vorbeşte-i despre calităţile gustative, despre cum ai înfiinţat aceasta cultură şi ce îngrăşăminte organice ai folosit. Asigură-l că fructele tale sunt unice. 

Dacă vei face acest mic efort vei avea numai de câştigat. Clientul, în cele mai multe cazuri vrea să fie băgat în seamă, vrea detalii cu privire la ceea ce cumpără. Atrage-i atenţia pentru câteva minute, iar dacă este coadă la tarabă, pledează-ţi cazul cu voce tare, să audă şi ceilalţi potenţiali cumpărători. Arată ce eşti cu un pas în faţa celorlalţi grădinari, cu o treaptă mai sus decât ei. 

Reţine că trebuie să şti foarte bine lecţia. Să te bazezi pe ceea ce spui. Iar confirmarea o va face frumoasele tale vinete lungi şi subţiri cultivate în câmp. Nu vreau s-o lungesc prea mult, dar te asigur ca aplicarea acestor sugestii va fi extrem de benefica. 

Discursul tău va rămâne întipărit în mintea clientului si va şti tot timpul, că pe acea piaţă legumicolă de desfacere, este un grădinar care dă explicaţii la secundă vizavi de calităţile produselor legumicole vândute de el. Un aspect care îi place extrem de mult. 

In secunda doi va deveni clientul tău declarat iar declaraţia o va face cu gura lui imediat dupa ce a cumparat de la tine. Îţi va spune că de acum înaite va cumpăra numai de la tine, și că odata ajuns acasa va transmite acest lucru prietenilor sau vecinilor săi. 

Ce urmează să se întâmple? 

Urmează ca lumea să dea navală şi să-ţi cumpere toată marfa. Acesta este efectul discursului ţinut de tine la tarabă, sau mă rog alt punct de desfacere ales de tine. Şi asta pentru că ai lăsat impresia că îţi pasă şi eşti extrem de atent la pretenţia clientului tău. 

Dus şi-ntors, ţi-ai vândut marfa, ai făcut fericiţi clienţii care cumpără te la tine, ai lărgit lista clienţilor tăi declaraţi şi ţi-ai umplut portofelul cu bani. Exact ce urmărea-i. Şi uite aşa te-ai scos cu banii. Cu alte cuvinte ai ieşit la vopsea. 

Ce se întâmplă cu cei ce au intrat în competiţie cu tine? 

Are vre-o importanță acest aspect atât timp căt tu stai destul de bine, probabil ca anul viitor vor aprofunda mai mult asupra acestui aspect și nu vor mai vinde lemne pe piață ci vinete frumoase, subţiri şi de calitate. 

Marea lor provocare va fi cu totul alta te asigur. vor reflecta mai mult la mişcările antrenorului în ce privește vânzarea fructelor legumicole de pe acea piaţă care nu este altul decât TU. 

Pentru că astăzi ai învățat cum sa vinzi și ce soiuri de vinete să alegi, te rog să pui acest articol în sacoşa clientului,  poate îi place şi îl va face cunoscut prietenilor săi, iar dacă ți-a plăcut lasă-mi un comentariu mai jos și nu uita să te abonezi la feedul de site.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu