Cum sa planteazi tomate pe brazde inaltate

profile de solMai intai de toate trebuie sa creezi niste profile de sol cu sapa, manual, la asa maniera incat sa ia forma unui strat germinativ. O astfel de abordare este extrem de eficienta, odata cu modelarea brazdelor se executa instant deschiderea rigolelor.

Pe strat plantezi, iar rigola va tine rol de protectie impotriva baltirilor provenite din apele pluviale. Anul acesta am facut cateva brazde, am plantat cateva plante de tomate si m-am gandit ca ar fi bine sa iti arat si tie cum am procedat. 

Prima data am creeat niste profile de sol. Le-am facut manual cu sapa, si astfel am dat conturul brazdelor inaltate. Pe aceste brazde se pot cultiva majoritatea speciior de plante legumicole: morcovi, pastarnac, ridichii de luna, salata, tomate, ardei, vinete etc. 
Apoi am facut o mulcire usoara la sol cu paie de grau semi descompuse.

mulcirea straturilor germinative

Dupa aceasta operatie care nu a durat mai mult de 15 minute am stabilit elementele de sutinere a plantelor de tomate. Mai concret am bagat aracii la rosii. Asa se zice nu? dar ca sa fim politicosi o ardem cu elementele de sutinere, cu plante de tomate, cu dastea-ntelegi? Ok uite cum arata. Iti place? 

elemete de sustinere pentru tomate cultivate pe straturi organice

Stai sa-ti bag o imagine si din lateral sa vezi ce beton arata. Arata bine nu?

sustinerea tomatelor cu araci de lemn

Ok, acum hai sa-ti arat plantutele mele de tomate cum s-au ascuns in paie.  Stau frumos acolo la caldurica sa nu le fie frig. Ia uite, iti place?

plantarea pe straturi organice a tomatelor

Sa le turnam o canuta de apa la radacina sa creasca mari si frumoase da?

udarea tomatelor pe brazde organice

Sa inteleg ca am incheiat, de infiintat, cultura de tomate pe brazde inaltate. Corect nu? Daca ti-a placut distribuie mai departe si nu uita sa te abonezi la feedul de site.

Niciun comentariu

Un produs Blogger.