Gradina Cu Dovleci De Placinta In Porumb

gradina cu dovleci de placinta in porumbImi este tare drag sa vorbesc despre cultura dovlecilor de placinta. Este daca vrei un subiect de discutie placut, frumos si interesant. Subiectul acestui articol se refera tocmai la aceasta indeletnicire gradinareasca pe care te rog sa nu o ratezi.

Anul acesta am schimbat abordarea si am infiintat o cultura intercalata cu dovleci de placinta, dovlecei si porumb. Era necesar sa fac rotatia culturilor si m-am gandit ca ar fi bine sa incerc varianta porumb - dovlecei si dovleci de placinta.


Iata cum am procedat:
  1. in toamna am aplicat gunoi putred de graj pe suprafata terenului
  2. am arat si odata cu asta am incorporat ingrasamantul in sol. Ingrasamat - estimativ 2t/15 arii suprafata de teren
  3. in primavara am discuit terenul de doua ori, la asa maniera incat pamatul sa maruntit foarte bine si suprafata terenului a devenit plana. 
Dupa aceste operatii am insamantat. Cum am facut?
  1. am luat o sfoara, doi tarusi si am semanat dovleceii si dovlecii de placinta pe latimea suprafetei de teren.
  2. dovlecei - distanta intre randuri 1,5 m iar intre cuiburi pe rand 1,5 m.
  3. dovleci de placinta - distanta intre randuri 2,5 m iar intre cuiburi pe rand 2,5 m.
  4. in fiecare cuib am asezat cate trei seminte
Toate bune si la locul lor pana acum. Ce a urmat?

Am semanat porumbul pe lungimea suprafetei de teren. Pot afirma fara teama de a da gres ca nici un cuib de dovleci sau dovlecei nu a fost deranjat.

Au rasarit frumos, concomitent cu porumbul. Le-am acordat doua sape manuale si i-am rarit, am lasat o singura planta la cuib. Cea mai viguroasa dintr-e ele.

Nu i-am udat deoarece a fost ploi.

Ma gandeam ca densitatea porumbului v-a fi mare si nu vor fructifica. Dar nu s-a intamplat asa.
Acesta este rezultatul.
dovleci de placinta in porumb

dovleac suspendat de placinta

dovleac in porumb

dovleci de placinta crescuti in porumb

dovleac suspendat la marginea lanului de porumb

dovlecel de gradina crescut in porumb


Acum astept toamna, sa culeg porumbul, dovlecii de placinta si o parte din dovlecei. Dovleceii au fructificat mai repede si am fost nevoit sa ii recoltez. Stiam asta fi sigur.
Asdar la toamna te servesc cu un mare dovleac pentru placinta.

Daca ti-a placut acesta abordare acordai te rog un like, poate sunt interesati si alti prieteni de-ai tai sa afle ce si cum.

Niciun comentariu

Un produs Blogger.